Něco o mne

 

Sólový zpěv, hlasová terapie a učení zpěvu – všechny tyto role vnímám a prožívám stejně intenzivně, konám s láskou a bez jedné či druhé bych nebyla úplná. Vše se navzájem prolíná, doplňuje a podporuje.

Sólový zpěv jsem studovala po absolvování Pedagogické fakulty UK v Praze na  Konzervatoři v Teplicích. Od roku 2009 vedu pravidelné hlasové kurzy v pražské „Náhorní planině pro váš osobní rozvoj Druna“ a ve vzdělávacím a kulturním centru v Praze 9 ve Vinoři „Vincent“. Organizuji i samostatné víkendové kurzy a kontinuálně se věnuji soukromé klientele.

Moje pěvecká praxe je svou pestrostí pro mne velkým inspiračním zdrojem. První divadelní zkušenosti jsem začala sbírat v roce 2002 v divadle Archa v Praze v představení J.A. Pitínského „Marné tázání nebes“ a v „Čajovna KarMa“ v režii J.Svobodové.

Jako interpretka soudobé hudby jsem měla možnost vytvořit mnoho premiér našich i světových autorů – jak koncertních, tak divadelních (R. Gabrys, Vl. Matoušek, M. Pudlák, P. Pokorný ad.) Od roku 2012 trvale spolupracuji s dánskou skladatelkou Line Tjornhoj, která mi věnovala hlavní role ve svých operách „Anorexia Sacra“ a „DUST“ (premiéry v Kodani a Aarhusu).

 Od roku 2015-2019 jsem pak jako Madame Giry vystupovala v muzikálu A.L. Webera „Fantom opery“ v divadle GoJa Music Hall v Praze.

Velkou láskou jsou pro mne duchovní koncerty s varhanicí Irenou Chřibkovou. S barytonistou Petrem Matuszkem jsme s programem „České středověké duchovní zpěvy“ vystoupili i na mnoha evropských festivalech (Ars Cameralis Katowice, Ekumenický festival Berlín, Smetanova Litomyšl, Early Music Český Krumlov, FORFEST Kroměříž, Górnoslaski Festiwal, v Banské Bystrici apod.). Koncertuji i s klasickým písňovým i operním repertoárem. Při pražském koncertním provedení Belliniho opery „Norma“ jsem měla tu čest spolupracovat s velikány operního světa s H. Papian a F. Farinim, kde jsem získala další bohaté technické i interpretační zkušenosti.

Mám snímky na CD (České středověké zpěvy), V Českém rozhlase (dokument „Chuť hlasu“ Ivany Růžičkové, dále pak písňová díla J.B. Foerstera, J. Ježka, M. Kabeláče) a v České televizi.

V současné době se dál vzdělávám v umění italského belcanta, jehož podstata tkví ve specifickém způsobu, jak hlubokým, bráničním dechem rozeznít celý svůj rezonanční prostor a ozvučený tón pak celý vypustit ven.

Na mé cestě (nejen duchovní) mě vede můj Satguru Paramahamsa Šrí Svámí Vishwananda.

Více na stránkách zde